Hösten, en perfekt träningstid

Senaste veckorna har vi haft fantastiska höstdagar. Fjällen är som vackrast och luften är underbar. Du som har möjlighet, passa på att lägga lite grund i fjällen, nu innan snön kommer och dagarna blir ännu kortare. Du som inte kan/har möjlighet att springa i fjällen kan ändå nyttja de fina höstdagarna till någon lång löptur, distans i behagligt tempo, där du passar på att njuta av höstens färger, luft och sol. Kanske ska du ta dig an Lidingöloppet i helgen!? Passa på att njuta lite också :-).

Förra helgen gjorde jag tillsammans med Micke en fjälltur med övernattning i Lunndörren, det är helt fantastiskt att ta sig fram i fjällmiljö med lätta löpskor, lätt ryggsäck, stanna vid bäckarna för att dricka, lite matsäck för extra stopp, för att inte prata om lördagsbastu i Lunndörren.

Tips för löpturen i fjällen - ta inte med för mycket packning. Sover du i en STF fjällstuga kan du köpa mat på plats, ta med för att ha energi under dagen, så kan du klara middagen på plats. Skaffa ett reselakan, tar liten plats och skönt att sova i. Regnjacka, vantar, mössa, en uppsättning torra kläder och en liten handduk, sedan klarar du ett par dagar :-)

Ut och njut oavsett om du ska tävla eller "bara" springa där och hur lusten faller på!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln

-