Vilken gruppträningsvecka!

Excentriska tåhävningar som avslut på passet Excentriska tåhävningar som avslut på passet

Det känns att löpsäsongen är i antågande. Jag har med run4heart haft löpträning i åtta olika grupper från nybörjare till mer vana löpare. Vilken energi och vilja det finns därute!
Vi har bl.a. gått igenom 5 viktiga saker för att förbättra sin löpteknik

  • Hållning – energin framåt, stolt hållning, medalj/lampa på bröstet. Rulla bak axlarna och andas ut.
  • Armar – vinkel i armbågen, pendla armarna utmed sidorna.
  • Höften – (tappa inte höften)undvik sittande löpning. Bra hållning och fotisättning kan förhindra detta, samt stark bål och sätesmuskler.
  • Frånskjut – tryck ifrån med framfoten, ger ett driv framåt och förbättrar fotisättning. Foten under kroppen
  • Avslappnat, hitta din rytm!! Ditt perfekta löpsteg!
Flera pass har vi även avslutat med excentriska tåhävningar, långsamt ner med en fot, försöka hindra hälseneproblem.

Lycka till alla, nu hoppas vi på en solig kommande vecka då det är dags för gruppträningarna igen. Trevlig helg!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln

-